Oferte de locuri de muncă din țara noastră sunt mult mai avantajoase
Așa cum migrația forței de muncă din țara noastră spre țările occidentale sau spre alte regiuni mai dezvoltate este o realitate cu care ne confruntăm de ani buni, tot așa, nu mai prezintă pentru nimeni o surpriză aducerea forței de muncă din țări asiatice, unde nivelul de trai este unul mai scăzut decât cel de la noi.
Deși în ultimii ani, angajatorii români s-au străduit să ofere condiții de muncă cât mai avantajoase și facilități de calificare și angajare, aceștia se confruntă zi de zi cu un deficit al personalului. Însă pentru mulți dintre muncitorii din țările asiatice, care în țările de origine sunt nevoiți să-și ducă existența cu doar câțiva dolari, ofertele de locuri de muncă din țara noastră sunt mult mai avantajoase.
Printre principalele motive care îi determină pe aceștia să vină să lucreze în România, menționăm:
- un nivel de salarizare mai bun decât cel din țările de origine;
- condiții de viață și de muncă mai bune;
- avantajul de a beneficia de un loc de cazare inclus în oferta de muncă;
- posibilitatea de a li se asigura o masă caldă zilnică.
Acestea sunt poate cele mai importante aspecte care fac oferta de muncă din România mult mai atractivă pentru muncitorii străini din Asia.
Integrarea și adaptarea muncitorilor asiatici la noile condiții de trai
Un aspect important de luat în calcul de către angajatorii români este reprezentat de integrarea și adaptarea muncitorilor asiatici la noile condiții de trai, de locuit, de limbă vorbită și de muncă. Acest proces, deși parte o banalitate, presupune în practică o perioadă de adaptare mai îndelungată din partea ambelor părți – atât a lucrătorilor străini, cât și a angajatorului sau a celorlalți angajați români – spre deosebire de perioada de adaptare în cazul forței de muncă intracomunitare, unde nu există diferențe majore care să necesite timp îndelungat de adaptare.
Adaptarea la multiculturalitate este fenomenul cu care se vor confrunta atât proaspeții recruți, cât și colegii lor autohtoni. Nu în ultimul rând, această adaptare trebuie să pătrundă și la nivel de management, pentru că obiceiurile privind mesele, rugăciunea (unde este cazul) sau tabietul de după masă diferă mult.
Toleranța etnică poate reprezenta o barieră puternică pentru o parte dintre angajații cu vechime în companie. Experiențele locale, mai degrabă eșecul experiențelor locale, spun că românii nu sunt nici foarte rigizi, dar nici prea toleranți cu obiceiurile, limbajul și trăsăturile altor etnii.
Experiența economiilor avansate din Uniunea Europeană
Religia va fi o „lecție” cu care vor trebui să se adapteze managerii și administratorii companiilor locale. Experiența economiilor avansate din Uniunea Europeană, acolo unde a migrat forța de muncă din România, Bulgaria sau Polonia, arată că în câteva luni, maximum un an de la ocuparea posturilor, emigranții solicită drepturi egale cu angajații locali în zile libere pentru sărbători religioase. Astfel, în funcție de religia acestora, managerii companiilor românești vor fi nevoiți să reorganizeze fluxurile tehnologice și în funcție de sărbătorile și obiceiurile religioase ale emigranților recrutați.
Pe cale de consecință, deși România reprezintă o oportunitate de muncă pentru muncitorii din țările asiatice, angajatorii nu trebuie să neglijeze nici aspectele culturale care pot afecta productivitatea și rezultatele, vorbind până la urmă despre oameni care vin din culturi complet diferite, care au alte nevoi decât cele cu care suntem noi obișnuiți și la care trebuie să ne adaptăm, fiind important pentru ambele părți implicate realizarea unei tranziții cât mai line și a unui schimb de experiențe cât mai eficient printr-o respectare mutuală a diferențelor caracteristice.
Hai să stabilim o întâlnire! +40 730.034.044
Ne-am format ca echipă de specialiști în urmă cu mulți ani în domeniul recrutării personalului asiatic, oferind totodată servicii conexe ce țin de obținerea documentației necesare pentru angajare, susținerea oamenilor în vederea integrării post-angajare, medierea situațiilor și a discuțiilor între companii.